آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

  • ۱
  • ۰

آموزش صادرات

در امر تجارت های بین المللی، اصول مهمی در آموزش صادرات کالا هستند که هر تاجری باید از آنها اطلاع داشته باشد. در مقالات قبل درمورد معافیت ها در زمان ترخیص کالا صحبت کرده ایم.

در این مقاله قصد داریم به قانون های معافیت پرداخت عوارض های صادراتی کالا از سمت وزارتخانه های مربوطه جمهوری اسلامی ایران تعیین شده اند، بپردازیم.

اطلاع از این قوانین می تواند امر صادرات کالا را تسهیل کند، با مشکل روبه رو نکند، یا هزینه های صادرات کالا را تا جای ممکن کاهش دهد.

قوانین معافیت پرداخت عوارض کالاهای صادراتی

ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون، صادرات کالا و خدمات از پرداخت هرگونه عوارض معاف است. و هیچ یک از وزارتخانه ها، سازمان ها، نهادها، دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و شوراهای محلی، استانی و کشوری که مطابق قوانین و مقررات حق و وضع و اخذ عوارض را دارند، مجاز نیستند از کالاها و خدماتی که صادر می شوند عوارض اخذ نمایند یا مجوز اخذ آن را صادر کنند.

تبصره ۱: آیین نامه اجرایی این قانون به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف مدت ۲ ماه پس از تاریخ ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از گمرک شهریار

بند (ب) ماده ۱۰۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور

این بند اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات کالاهای غیر نفتی و خدمات در طول برنامه ممنوع است.

به منظور ارتقاء سطح کیفی کالاهای صنعتی تولید، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است در لوایح بودجه سنواتی اعتبار موضوع تبصره (۲) مده (۳) قانون را در قبل اعتبارات وزارت صنایع و معادن پیش‌بینی و منظور نماید. تا توسط وزارت مذکور برای اجرای پروژه های تحقیق و توسعه کالاهای صنعتی به مصرف برسد.

وزارت صنایع و معادن مکلف است فهرست کالاها و تولیداتی را که حفظ تولید و اشتغال آنها مستلزم تعیین تعرفه مناسب می باشد، تهیه و به هیات وزیران پیشنهاد نماید. اتخاذ تصمیم در خصوص تعرفه این قبیل کالاها بنا به پیشنهاد وزارت مذکور خواهد بود.

source: قانون معافیت صادرات کالا

نظرات (۱)

لایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی