آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش ترخیص کالا

در امر صادرات و واردات کالا، بخش مربوط به ترخیص کالا از گمرک، پیچیده تر از مراحل دیگر می باشد. یکی از این پیچدگی ها مربوط می شود به برخی از فرم ها، اصطلاحات، اماکن، … . این موارد بسیار مهم هستند.

چرا که اگر در زمان انجام مراحل ترخیص کالا، اطلاعات کاملی از این موارد نداشته باشید دچار سردرگمی شدیدی می شوید. یا حتی ممکن است در زمان ترخیص با مشکلات متعددی رو به رو شوید. و هر دوی این ها نتایج خوبی را در پی ندارند.

درنتیجه بهترین راه حل کسب اطلاعات لازم و کامل قبل از اقدام به صادرات و واردات می باشد. در این مقاله مهمترین اصطلاحاتی را که شما با آنها موجه می شوید را آورده ایم. مطالعه کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد با کارشناسان ما در میان بگذارید.

– اظهار کالا

بیانه ای شفاهی یا کتبی است که بر اساس مقررات این قانون اظهار کننده، رویه گمرکی مورد نظر خود را درباره کالا مشخص می کند و اطلاعات مورد تظر برای اجرای مقررات گمرکی را ارائه می دهد.

– اظهار کننده

صاحب کالا یا نماینده قانونی آن می باشد که کالا را برابر با قانون به گمرک اظهار می کند. در اظهار الکتریکی صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، به استناد به گواهی دیجیتالی تایید شده از مرکز مجاز صدور گواهی مذکور، به عنوان صاحب کالا یا نماینده قانونی آن شناخته می شود.

– اظهار نامه اجمالی

سندی است که به موجب آن شرکت حمل و نقل، فهرست کلی محصولاتی که باید بارگیری یا تخلیه شود را هنگام ورود یا خروج وسیله نقلیه از کشور اعلام می نماید.

لازم به ذکر است اطلاعاتی را که در این فرم ها درج می کنید از اهمیت زیادی برخوردارند. در کلاس های آموزش صادرات و واردات کالا، نحوه صحیح پر کردن این فرم ها را آموزش می دهند.

source:  تعاریف و اصطلاحات گمرکی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

آموزش ترخیص کالا

در زمان ترخیص کالا از گمرک کشور چه برای صادرات و چه برای واردات، کالا مورد ارزیابی ماموران گمرک قرار می گیرد. یکی از مواردی که در ارزیابی کالا به آن دقت زیادی می شود نوع کالا است. در این مرحله بررسی می شود که کالا مجاز است، ممنون است یا قاچاق.

بنابر قوانین کشور ایران کالاهای وارداتی با صادراتی به 5 دسته زیر تقسیم می شوند.

  • کالای مجاز
  • کالای مشروط
  • کالای غیر مجاز
  • کالای ممنون
  • کالای قاچاق

همچنین در قانون تبصره هایی برای نوع کالاهای صادراتی و وارداتی آمده که دانستن آنها برای فرد یا شرکت وارد یا صادر کننده بسیار مفید و حتی ضروری است.

لازم به ذکر است در کلاس های آموزش واردات و صادرات کالا تمامی این نکات آموزش داده می شود. پس قبل از شروع تجارت، حتما به این کلاس ها مراجعه کنید.

کالای مجاز

کالای مجاز می تواند مانند کالای ممنون اجازه ورود پیدا نکند. و صاحب آن مجبور به برگرداندن کالا به کشور مبدا شود، یا حتی کالا ضبط یا معدوم گردد. این امر برای کالای مشروط هم نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

کالای ممنون

کالای ممنون برخلاف تصور الزاما قاچاق محسوب نمی شود. زیرا قاچاق حاصل عمل مرتکب است، خواه کالا ممنوع، مجاز یا مشروط باشد. ضمنا در هر مورد باید در قانون پیش بینی شده باشد.

source: انواع کالای وارد شده به گمرک شهریار

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

واردات کالا از چین

با گشت و گذار کوتاهی در بازار متوجه می شویم واردات کالا از چین سهم بسیار بزرگی از بازار ایران را در اختیار دارد. مناسبات رسمی دو کشور ایران و چین از سال ۱۹۷۱ شروع شده و درحال افزایش چشم گیری می باشد. ایران و چین از نظر این نام مجاز نمی باشد، اجتماعی و فرهنگی دارای نقاط مشترکی هستند.

علاوه بر این در شرایط اقتصادی، منطقه ای و جهانیِ امروز، کشور ایران تصمیم دارد روابط خود با کشور چین را توسعه دهد. به همین دلیل چین در حال حاضر بزرگترین طرف تجاری ایران محسوب می شود که بدون شک زمینه روابط تجاری این دو کشور افزایش هم می یابد.

اما همانطور که بازار ایران برای ورود کالاهای چینی بسیار مناسب می باشد، بازار چین هم برای صادرات کالاهای ایرانی بستر فوق العاده ای می باشد. به خصوص که این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان است و به همان نسبت جامعه مصرفی هم می باشد. در این مقاله قصد داریم مهمترین کالاهای چینی برای واردات به ایران و صادرات کالاهای ایرانی به کشور چین را بررسی می کنیم.

این نکته را فراموش نکنید که برای موفقیت در صادرات کالا به کشور چین باید اصولی را رعایت کنید. نباید بدون تحقیق و بررسی اقدام به این کار کنید، زیرا ممکن است بیشتر ضرر به دنبال داشته باشد تا سود. بر این اساس بهترین راه شرکت در کلاس های آموزش صادرات کالا می باشد.

بهترین کالاهای چینی برای واردات به ایران

همانطور که می دانید بیشترین کالاهای وارداتی به کشورمان ایران، مرتبط با کالاهای چینی می باشد. میزان واردات کالاهای چینی در چند سال اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. افزایش واردات کالاهای چینی دلایل متفاوتی دارد. مهمترین آنها وجود تحریم های خارجی و شناخت تولید کنندگان چینی از بازار ایران می باشد.

اگر به طور کلی بخواهیم کالاهایی که بیشترین واردات به ایران را داشتند نام به ببریم به لیست زیر برمی خوریم.

  • قطعات صنعتی و ماشین‌آلات
  • لوازم جانبی اتومبیل
  • کاغذ
  • قطعات و لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر
  • مواد اولیه شیمیایی و معدنی
  • قطعات ساختمانی و لوازم خانگی

source: بهترین کالا برای واردات از چین

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

واردات کالا از چین

کشور چین در چند دهه اخیر پیشرفت چشم گیری داشته و از یک جامعه سنتی به یک جامعه مدرن صنعتی تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از افراد و شرکت ها در سراسر دنیا اقدام به وارادات کالا از چین کرده اند. همچنین به دلیل اشباع شدن بازار داخلی و جهانی از کالاهای چینی بسیاری، کشور چین را کشور صادر کننده کالا و محصول می دانند.

این درصورتی است که کشور چین هم مانند بسیار از کشورها نیاز به واردات کالا دارد. به ویژه که این کشور، پرجمعیت ترین کشور جهان می باشد و باید برای مردمش ایجاد شغل کند. بزرگی اقتصاد، وسعت بازار، رشد تقاضا و جامعه مصرف گرای چین این کشور را به یکی از بزرگترین کشورهای وارد کننده جهان تبدیل کرده است.

بنابراین کشور چین به همان میزان که یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده جهان محسوب می شود، برای رفع نیازهای خود نیازمند واردات می باشد. یکی از بهترین کشور های برای صادرات کالا به چین، کشور خودمان ایران است. زیرا روابط اقتصادی و این نام مجاز نمی باشد هر دو کشور درحال افزایش می باشد.

برخی از بهترین کالاهای ایرانی برای صادرات به بازار چین عبارتند از: فرش ایرانی، صنایع دستی، گیاهان دارویی، مواد غذایی مانند خشکبار، شیرینی جات، … .

سه راه کانال متفاوت برای صادرات کالا و خدمات به چین وجود دارد. این سه کانال ارتباطی را در زیر توضیح داده ایم. اما بهترین راه موفقیت در این امر شرکت در کلاس های آموزش واردات کالا و صادرات کالا است.

شرکت های بازرگانی

توزیع کنندگان

کارگذاران محلی

source: روش های واردات کالا از چین

  • کورش نیکزاد