آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش واردات کالا

همیشه یکی از اصول مهمی که در کلاس های آموزش صادرات، واردات و ترخیص کالا تدریس می شود، انواع کالای وارداتی و صادراتی می باشد.

زیرا این مساله از پایه ترین و ضروری ترین مباحث صادرات و واردات می باشد. و علاوه بر این، جز مباحثی است که در قوانین تمام کشورها وجود دارد. پس قبل از قدام به امر صادرت و واردات باید از انواع کالای ورودی به گمرکات هر کشور، اطلاع پیدا کنید.

بر این اساس هر کالایی که وارد مرز گمرکی کشور می شود، عبارت است از:

ورود قطعی، رویه گمرکی است که بر اساس آن کالاهای وارد شده برای استفاده در داخل قلمرو گمرکی با پرداخت حقوق ورودی و هزینه های انجام خدمات و با انجام کلیه تشریفات، ترخیص می شود.

ورود موقت کالا، رویه گمرکی است که بر اساس آن کالاهای معینی می تواند در شرایط خاص به طور موقت به قلمرو گمرکی وارد شود. این کالاها باید ظرف مهلت معینی که گمرک ایران تعیین می کند، بدون اینکه تغییری در آن ایجاد شود، خارج گردد.

مرجوعی در واردات کالا رویه ای است که بر اساس آن کالای وارده موجود در گمرک را تا هنگامی که با اجرای مقررات متروکه به فروش نرسیده است، می توان به عنوان اعاده به خارج، به گمرک اظهار و ترخیص کرد.

source: لیست کالاهای وارداتی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا

در کلاس های آموزش ترخیص کالا، یکی از مهمترین مواردی که آموزش می دهند، تشریفات گمرکی برای ترخیص کالا است. طبیعتا حضور در این کلاس ها بسیار مفید است زیرا نکات کلیدی بیان می شود.

اما بهتر است قبل از حضور در این کلاس ها کمی اطلاعات در این زمینه داشته باشید. با این کار اطلاعات خود را بالا برده و باعث می شود راحت تر بتوانید تشریفات گمرکی ترخیص کالا را انجام دهید. ما در این مقاله قوانین مربوط به تشریفات و شرایط عمومی اظهار و ترخیص کالاهای وارد و صادر شده را آورده ایم. لازم به ذکر است این مطالب قوانین تایید شده از سوی وزرات اقتصاد و دارایی می باشند.

برای اجازه ترخیص کالا از گمرک، اسناد و مدارک مهمی را باید به اضهارنامه ضمیمه کرده به ماموران گمرک ارائه دهید. این مدارک برای کالاهای صادر شده و کالاهای وارد شده متفاوت است.

کالای ورودی

اسناد خرید، حمل (یا تصویر تصدیق شده سند توسط شرکت حمل و نقل بین المللی)، ترخیصیه، قبض انبار، مجوزها و گواهی های لازم، اسناد بانکی (در صورتی که کالا از طریق نظام بانکی وارد شده باشد)، گواهی مبدا، صورت عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا) و سایر اسنادی که ماموران گمرک در زمان ترخیص کالا از گمرک برای اجرای قانون یا سایر قوانین ضروری بداند.

کالای صدوری

قبض انبار (در صورت تحویل کالا به انبارهای گمرکی)، مجوز ارزیابی در خارج از اماکن گمرکی (حسب مورد)، سیاهه فروش (فاکتور)، فهرست عدلبندی (در صورت یکنواخت نبودن کالا)، گواهی ها و مجوزهای قانونی (در صورت شمول)، تصویر پروانه ورود موقت برای پردازش یا پروانه ورود قطعی برای تعیین مواد وارداتی و به کار رفته در کالای صادراتی (حسب مورد) و سایر اسنادی که گمرک در اجرای مصوبات مراجع صلاحیت دار ضروری بداند.

source: تشریفات عمومی اظهار کالا

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

بیمه کالاهای صادراتی

بحث صادرات و واردات کالا جز مهمترین مسایل اقتصادی هر کشور می باشد. زیرا تاثیری مهم و مستقیم بر اقتصاد هر کشور دارد. به همین دلیل همه کشورها اقدام به برگزاری کلاسهای آموزش صادرات و واردات کالا کرده اند.

با این کار میزان اشتباه یا خطر در انجام این امر، تا حد چشم گیری کاهش یافته است. اگر در زمان صادرات یا واردات کالا، اشتباه یا کوتاهی در نحوه صحیص کارها به وجود آید، ضررهای جبران ناپذیر هم برای تاجر و هم برای کشور در پی دارد.

گاهی اوقات تاجر تمامی مراحل صادرات و واردات کالا را به طور صحیح و قانونی انجام می دهد، اما در زمان حمل کالا، اتفاق ناخوشایندی برای محصول رخ می دهد.

اتفاقاتی مانند از بین رفتن محصول، یا اجازه وارد شدن کالا به کشور مقصد داده نمی شود، یا … . بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که تاجر باید در زمان معین انجام دهد، بیمه کردن محصول می باشد.

برای صادرات کالا بیمه نامه های متعددی وجود دارد. با آگاهی از این بیمه نامه ها می توانید بهترین و مناسب ترین بیمه را برای کالای خودتان انتخاب کنید.

قطعا با بیمه کردن کالاهای صادراتی، درصورت به وجود آمدن مشکل برای محصولات، پیامدهای ناخوشایند مالی به شدت کاهش پیدا می کند.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا

انواع بیمه نامه های صادراتی

  • بیمه نامه کل گردش صادرات
  • بیمه نامه خاص صادرات
  • بیمه بلاثر شدن قرارداد صادراتی
  • بیمه نامه سرمایه گذاری
  • بیمه نامه صدور خدمات فنی و مهندسی

source: انواع بیمه صادراتی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا

تمام کالاهایی که وارد یا خارج از مرز گمرکی هر کشوری می شود، در انبار های گمرک نگهداری می شوند تا زمانی که مراحل ترخیص کالا توسط فردِ وارد کننده یا صادر کننده کالا، یا نماینده قانونی آن به طور کامل انجام گیرد.

انبار های گمرکی مسئولیت هایی در قبال نهگداری از کالاهای وارد شده به آنها را دارند. همچنین فرد وارد کننده یا صادر کننده برای نگهداری کالای خود در این انبار ها باید قوانینی را رعایت کند.

فرد یا شرکتی که اقدام به صادرات و واردات کرده است، باید از قوانینی که در قبال انبارهای گمرکی دارد، اطلاع داشته باشد. زیرا درصورت عدم آگاهی از این قوانین، امکان ترخیص کالا از اماکن گمرکی وجود نخواهد داشت.

افرادی که در کلاس های آموزش ترخیص کالا، صادرات و واردات کالا شرکت کرده اند، از این قوانین به خوبی آشنا هستند. اما برای آن دسته از اشخاص که اطلاعات کمی در مورد این قوانین دارند، مطالعه مطالب زیر را مفید است.

قوانین که فرد صادر یا وارد کننده باید در قبال اماکن گمرکی رعایت کند، شامل:

ماده24- مدت مجاز نگهداری کالا در انبارهای گمرکی از تاریخ تحویل کالا به این اماکن 3 ماه می باشد. درصورت تقاضای کتی صاحب کالا یا شرکت های حمل و نفل و با ارائه علل موجه به تشخیص گمرک و با پرداخت هزینه انبار داری، تا تاریخ موافقت گمرک این زمان حداکثر تا 2 ماه دیگر قابل تمدید است.

درصورتی که ظرف مهلت مقرر صاحب کالا برای انجام تشریفات گمرکی و پرداخت وجوه متعلقه اقدام ننماید، کالا مشمول مقررات متروکه می شود. چناچنه کالا به انبار های گمرکی متعدد منتقل و نگهداری شود، مدت توقف از زمان ورود کالا به اولین انبار گمرکی محاسبه می شود.

تبصره 1: درصورتی که امکانات لازم برای نگهداری کالای فاسد شدنی یا کالایی که نگهداری آن هزینه اضافی ایجاد می کند، در انبارهای گمرکی موجود نباشد، باید بلافاصله پس از تحویل یا ترخیص، و یا با مسئولیت صاحب کالا و نظارت گمرک به انبار مناسب منتقل شود.

source: قوانین ترخیص کالا از انبارهای گمرکی

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

تعیین بازار هدف

از آنجایی که صادرات و واردات از مهمترین مسایل مربوط به اقتصاد هر کشور می باشد، باید با آگاهی کامل به این حوزه وارد شد. برای رسیدن به این منظور شرکت در کلاس های آموزش صادرات و واردات می تواند مشکلات شما را در این زمینه از بین ببرد.

برای داشتن یک تجارت بین المللی موفق باید اصول این کار را از ابتدا به طور صحیح به انجام رساند. یکی از مراحل مهم صادرات و واردات انتخاب بازار هدف می باشد.

بررسی و تحقیق برای انتخاب بازار هدف از اولین اقداماتی است که باید توسط فرد صادر کننده یا وارد کننده صورت بگیرد. بدیهی است هرچقدر تحقیقات در این زمینه جامع تر و دقیق تر انجام گیرد، به همان میزان موفقیت شما قطعی تر می شود.

روش های متفاوتی وجود دارد که از طریق آنها بتوان بازار هدف مناسب را انتخاب کرد. با مراجعه به اتاق بازرگانی کشور این اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اما ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی، درمورد انتخاب بازار هدف در اختیارتان قرار دهیم. اطلاع از مواردی که در زیر بیان می کنیم می تواند شما را در این امر بیشتر یاری کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

تعیین بازار هدف

قطعا هدف از صادرات و واردات فروش کالای مورد نظر در کشور خود یا کشور های دیگر می باشد.. بنابراین اگر بهترین بازار را انتخاب نکنیم، خسارت های ناخوشایند و حتی جبران ناپذیری برایمان رقم می خورد.

برای دوری از این خسارت ها توجه به فاکتورهای زیر ضروری است. در زمان بررسی بازار ها، این فکتور ها را به صورت جداگانه برای هر کشور انجام دهید.

  • تولید ناخالص
  • اندازه جمعیت
  • نگرش به کالاهای خارجی
  • آمار تولید داخلی
  • آمار واردات کالای مورد نظر
  • بررسی رقابت در بازار
  • جایگاه رقابتی شرکت در بازار
  • موانع غیر تعرفه ای
  • هزینه بازاریابی
  • محدودیت قیمت گذاری

source: تعیین بازار هدف

  • کورش نیکزاد