آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مراحل صادرات کالا

واردات نقطه مقابل صادرات می باشد. صادرات یعنی خارج کردن یک کالا یا خدمات از مرز گمرکی کشور خود و واردات یعنی وارد کردن کالا یا خدماتی ازکشور های دیگر به کشور خود. به عبارت دیگر واردات یعنی تولید کالا یا خدماتی در یک کشور مبدا و وارد کردن آن کالا در یک یا چندین کشور مقصد.

واردات به دلیل نبود آن کالا یا خدمات در کشور مقصد صورت می گیرد. حال نبود آن کالا یا خدمات دلایل متعددی دارد. از جمله نبود نیروی متخصص، نبود دستگاه های صنعتی، نوع منطقه جغرافیایی که کشور مقصد در آن قرار دارد، وارد کردن آن کالا از تولید آن در کشور از نظر اقتصادی به صرفه تر است، … .

برای درک بهتر این موضوع، آن را بازتر می کنیم. برای مثال کشور خودمان ایران به دلیل نداشتن آب و هوای مناسب کشت قهوه، قهوه را وارد می کند. بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل نداشتن ذخایر نفتی و گازی، این منابع طبیعی را به کشورشان وارد می کنند. کشور اسپانیا زعفران وارد می کند، کشور چین آهن و سنگ آهن، آمریکا نوعی میگو، … .

صادرات و واردات کالا و خدمات تاثیر مستقیم و زیادی بر روی اقتصاد هر کشوری دارد. هرچقدر میزان صادرات یک کشور بیشتر و واردات آن کمتر باشد، از اقتصاد بهتری برخوردار می باشد. بر همین اساس کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای بر امر آموزش واردات دارند، زیرا نمی توان بدون تحقیق و بررسی به واردات یک کالا اقدام شود.

قبل از واردات کالا باید یکسری اصول را رعایت کرد. مهم ترینِ این اصول بررسی بازار داخل کشور است. این که بازار به چه کالا و خدماتی نیاز دارد، به چه میزان باید این کالا و خدمات را وارد شود، چه زمانی کالا و خدمات را وارد کنند، به چه صورت آنها را در بازار به فروش برسانند، …

بعد از آنالیز بازار داخلی باید بازارهای بین المللی را آنالیز کرد. وارد کننده باید به دنبال پاسخ مجموعه سوالاتی که در زیر آورده می شود، تحقیق و جست و جو کند. سوالاتی مانند: آن کالا و خدمات را چه کشورهایی ارائه می دهند، برای خرید و وارد کردن آن کالا یا خدمات کدام کشور مبدا مناسب است، واردات به چه صورتی انجام می شود، … .

source: اصول واردات کالا چیست؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

 انواع صادرات چیست

صادرات در معنای ساده به انتقال یا ارسال کالا یا خدماتِ کشورِ خود به دیگر کشور ها در تمام نقاط دنیا گفته می شود. به عبارت دیگر صادرات یعنی تولید کالا یا خدمات در کشور خود و به فروش رساندن آنها در بازار های بین المللی برای افرایش رونق اقتصادی کشور. همچنین صادرات باید از طریق کمرگ هر کشوری انجام گیرد.

وجود صادرات به منظور افزایش گردش چرخه اقتصاد هر کشوری لازم می باشد. صادرات به حدی مهم است که می توان وضعیت اقتصادی یک کشور را از میزان صادرات آن تشخیص داد. بر این اساس اگر میزان صادرات از واردات در یک کشور بیشتر باشد، نشان دهنده این است که آن کشور از اقتصاد بسیار خوبی برخوردار است.

برعکس اگر میزان صادرات از واردات یک کشور کمتر باشد، نشان دهنده اقتصاد ضعیف آن است. حال اگر می پرسید چرا صادرات با اقتصاد یک کشور رابطه ای به این تنگاتنگی دارد، باید بگویم، افزایش صادرات یعنی افزایش تولید که افزایش تولید هم باعث می شود نیروی کار بیشتری مشغول به کار شود.

علاوه بر این، معاملات بین المللی معمولا با ارزهای رایج در دنیا صورت می گیرند. درنتیجه افزایش صادرات، افزایش ارزی بانک مرکزی را در پی دارد. افزایش ارزی بانک مرکزی هم به این معناست که پول بیشتری به بازار داخل کشور سرازیر می شود. که باز هم همین امر باعث افزایش چرخه تولی، افرایش صادرات و کنترل تورم در یک کشور می شود.

بر اساس همین اهمیت بسیار زیاد صادرات است که بسیاری از کشور ها، تمرکز ویژه ای بر امر آموزش صادرات دارند.

صادرات انواع مختلفی دارد، اما دو نوع اصلی آن که همیشه در بالای لیست قرار می گیرند، عبارت اند از صادرات دائم و صادرات موقت.

source: مهمترین کالای صادراتی چیست؟

  • کورش نیکزاد
  • ۰
  • ۰

 خدمات ترخیص کالا

زبردست ترین مرکز ترخیص کالا در کشور(بندر عباس،بندر بوشهر، فرودگاه ام خمینی ، گمرک شهریار )

گروه بازرگانی تجارت طلایی با بهره گیری از متخصصان بازرگانی و امور گمرکی و با داشتن مجوزات لازم حق العملکاری از گمرک جمهوری اسلامی (کارت حق العملکاری) و سابقه درخشان کار با بازرگانان، تجار و صاحبان صنایع و با بیش از یک دهه تجربه در امر صادرات و واردات و ترخیص انواع کالا (از جمله قطعات صنعتی، قطعات پلاستیک، کالاهای پزشکی، لوازم الکترونیکی، صنایع دستی، صنایع سنگ و شیشه، تجهیزات اطفاء حریق و مواد اولیه کارخانجات،تیم تخصصی ترخیص لوازم خانگی،تیم تخصصی ترخیص ابزار برقی )افتخار دارد کالا ی شما را در حداقل زمان و با پاسخگویی ۲۴ ساعته در گمرکات کشور ترخیص نماید در ذیل لیستی از خدمات مجموعه ارایه شده است:

۱-ثبت سفارش و اخذ مجوز از اداره صتعت، معدن و تجارت
۲- اخذ مجوز واردات و صادرات کالا (بهداشت، محیط زیست، غذا و دارو، انرژی هسته ای و …)
۳- اخذ گواهی های بازرسی و استاندارد(COI)
۴- مشاوره جهت حل اختلافات گمرکی
۵- ارائه مشاوره های کارشناسی در زمینه ارزش و تعرفه
۶- ترانزیت داخلی و خارجی کالا
۷- صادرات موقت و دائم
۸- واردات موقت و دائم
۹- هماهنگی جهت حمل و نقل داخلی و بین‌المللی(ترانزیت داخلی و خارجی)
۱۰- گشایش اعتبار (LC و برات ارزی)
۱۱- هماهنگی جهت بهره گیری از معافیت های گمرکی(جهت صاحبان صنایع و دیگر مشمولان)

source: خدمات ترخیص کالا

  • کورش نیکزاد