آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

  • ۰
  • ۰

آموزش ترخیص کالا

در زمان ترخیص کالا از گمرک کشور چه برای صادرات و چه برای واردات، کالا مورد ارزیابی ماموران گمرک قرار می گیرد. یکی از مواردی که در ارزیابی کالا به آن دقت زیادی می شود نوع کالا است. در این مرحله بررسی می شود که کالا مجاز است، ممنون است یا قاچاق.

بنابر قوانین کشور ایران کالاهای وارداتی با صادراتی به 5 دسته زیر تقسیم می شوند.

  • کالای مجاز
  • کالای مشروط
  • کالای غیر مجاز
  • کالای ممنون
  • کالای قاچاق

همچنین در قانون تبصره هایی برای نوع کالاهای صادراتی و وارداتی آمده که دانستن آنها برای فرد یا شرکت وارد یا صادر کننده بسیار مفید و حتی ضروری است.

لازم به ذکر است در کلاس های آموزش واردات و صادرات کالا تمامی این نکات آموزش داده می شود. پس قبل از شروع تجارت، حتما به این کلاس ها مراجعه کنید.

کالای مجاز

کالای مجاز می تواند مانند کالای ممنون اجازه ورود پیدا نکند. و صاحب آن مجبور به برگرداندن کالا به کشور مبدا شود، یا حتی کالا ضبط یا معدوم گردد. این امر برای کالای مشروط هم نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

کالای ممنون

کالای ممنون برخلاف تصور الزاما قاچاق محسوب نمی شود. زیرا قاچاق حاصل عمل مرتکب است، خواه کالا ممنوع، مجاز یا مشروط باشد. ضمنا در هر مورد باید در قانون پیش بینی شده باشد.

source: انواع کالای وارد شده به گمرک شهریار

نظرات (۱)

همه چیز در مورد ترخیص کالاهای مختلف از گمرک را در لینک زیر مطالعه بفرمایید

http://www.tools.bookmarking.site/News/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%85%D8%B1%DA%A9/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی