آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

  • ۰
  • ۰

کالاهای ممنوع الورود

در مقاله های قبل صحبت کردیم یکی از اصول مهمی که در کلاس های آموزش واردات کالا، صادرات و ترخیص کالا آموزش داده می شود، معافیت های صادرات و واردات کالا می باشد.

و گفتیم از آنجایی که تجارت های بین المللی تاثیر فراوانی بر اقتصاد هر کشوری دارند، دولت ها یکسری معافیت هایی برای تسهیل امر صادرات و واردات قرار داده اند.

درمقابل هم یکسری قوانین قرار داده اند و ورود برخی کالا ها را به مرزهای گمرکی خود ممنوع کرده اند. این ممنوعیت ها بر اساس قانون و گاها مذهبی ایجاد شده اند.

درنتیجه بهتر است تجار و بازرگانان قبل از اینکه گامی برای واردات کالا انجام دهند، از این ممنوعیت ها اطلاع پیدا کنند. زیرا اگر بخواهند کالایی را وارد مرز گمرکی هر کشوری کنند، و آن کالا در آن کشور ممنوع باشد، ضررهای فراوانی را در پی خواهد داشت.

بر طبق ماده ۱۲۲ قانون امور گمرکی ورود قطعی کالاهای مشروحه زیر ممنوع است:

الف- کالاهای ممنوعه بر اساس شرع مقدس اسلام و به موجب قانون.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی

کالاهای ممنوع شده به موجب جدول تعرفه گمرکی یا تصویب نامه های متکی به قانون.

پ- اسلحه از هر قبیل، باروت، چاشنی، فشنگ، گلوله و سایر مهمات جنگی دینامیت و مواد محترقه و منفجره مگر با اعلام و موافقت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.

ت- مواد مخدر و روان گردان از هر قبیل و پیش ساز های آنها مگر با موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هر مورد.

ث- دستگاه های فرستنده از هر نوع و قطعات متعلق به آنها مگر با موافقت وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در هر مورد.

ج- دستگاه مخصوص عکاسی و فیلم برداری هوایی مگر با موافقت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.

چ- سامانه‌های (سیستم های) استراق سمع، فرستنده ها و ضبط کننده های کوچک اعم از ریز دوربین ها و ریز میکروفون ها با قابلیت جاسوسی.

source: لیست کالاهای ممنوعه وارداتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی