آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

آموزش صادرات، آموزش واردات، ترخیص کالا، خدمات صادرات و واردات، سایت های بازرگانی داخلی و بین المللی

آموزش واردات

گروه بازرگانی تجارت طلایی در جهت توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی و ارایه تسهیلات (آموزش، ترخیص کالا، بازرسی و..) به صادرکنندگان و تجار تشکیل یافته است.
این گروه نمایندگی رسمی چاپ و نشر بازرگانی، جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز آموزشی از سازمان فنی وحرفه ای را دارا می باشد و در سه حوزه: آموزش صادرات واردات وترخیص کالا، خدمات ترخیص کالا از گمرکات کشور، خدمات صادرات و واردات
ارایه خدمت مینماید.
آموزش صادرات انواع کالا و محصول در تجارت طلایی، آموزش واردات کالا و محصول و قانون و قررات مربوط به آن، آگاهی از تمامی قوانین مرتبط با ترخیص کالا در ایران از طریق آموزش های مجموعه تجارت طلایی

  • ۰
  • ۰

ترخیص کالا

همانطور که می دانید و در کلاس های آموزش واردات کالا، صادرات و ترخیص کالا هایمان هم گفته ایم، نرخ حقوق ورودی در از مهمترین هزینه ها در امر تجارت می باشد.

هر کالای که وارد مرز گمرکی هر کشوری که وارد می شود، موظف به پرداخت حقوق ورودی می شود. این نرخ ورودی انواع مختلفی دارد که توسط دولت و گمرک تعیین می شود.

 نرخ حقوق ورودی ارزشی

نرخ حقوق ورودی ارزشی برحسب درصدی از ارزش کالای وارداتی تعریف می شود، نرخ حقوق ورودی اکثر کالا ها در جدول مقررات صادرات و واردات، ارزشی است. برای محاسبه حقوق ورودی از ارزش CIF استفاده می شود.

حقوق ورودی، واردات قطعی، اعتبار اسنادی، براتی، بدون انتقال ارز، واردات در مقابل صادرات اخذ می شود. از واردات موقت و ترانزیت خارجی سپرده دریافت می شود.

 قانون امور گمرکی

میزان تضمین برای ورود موقت کالاهای مجاز معادل حقوق ورودی متعلقه و برای سایر کالاها معادل حقوق ورودی متعلقه به علاوه نصف تا سه برابر ارزش کالا است که حسب مورد توسط گمرک محاسبه می شود.

مطالعه بیشتر: ترخیص کالا از گمرک شهریار

ارزش کالای ورودی در گمرک در همه موارد عبارت است از: بهای سیف، بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل، کلیه هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار یا واریز بروات و همچنین حق استفاده از امتیاز، نقشه مدل، علامت بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا و سایر هزینه هایی که به آن تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می گیرد.

این هزینه ها از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا و بر اساس نرخ ارز و برابر بهای اعلام شده از طرف بانک مرکزی ایران در روز تسلیم اظهارنامه خواهد بود.

حقوق ورودی و هزینه های انجام خدمات بدون توجه به نو یا مستعمل بودن کالا، طبق  ماخذ  مقرر به وسیله گمرک یا اشخاص ارائه دهنده خدمات به پول رایج ملی وصول می شود. به عبارت دیگر نرخ حقوق ورودی به مبدا نو و یا مستعمل بودن کالا بستگی ندارد.

source: تعرفه و حقوق گمرکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی